• Scratch

          • Projekty uczniów w Scratch

          •  

            Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Scratch umożliwia tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny – elementy języka mają kształt puzzli, a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika/biblioteki, tworzyć lub importować z zewnątrz.

            Scratch to także społecznościowy serwis, pozwalający każdemu na umieszczanie stworzonych w tym języku programów, dyskutowanie o nich oraz oglądanie i pobieranie prac stworzonych przez innych użytkowników tego serwisu i tworzenie remixów tych projektów. 

            Dla najmłodszych powstał Scratch JuniorJest to intuicyjny język programowania adresowany do dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalający na tworzenie animacji i nieskomplikowanych gier. Użytkownicy układają z kolorowych bloczków prosty kod, który sprawia, że wesołe postaci poruszają się, wydają dźwięki, znikają.

            Aplikację można pobrak na urządzenia mobilne. 

             

            Poniżej podajemy linki do przykładowych projektów wykonanych na lekcjch informatyki, przez uczniów klas 7.

            Projekty bedą sukcesywnie uzupełniane w poniższej bazie projektów.

             

            Klasa 7b

            1. Strzelanie w balony - 

            2. Idź i licz - 

            3. Mnożenie z gwiazdami - 

            4. Lataj i łap - 

            5. Polska w Uni - 

            6. Latająca papuga - 

             

             

            Klasa 7a

            1. Pola powierzchni - 

            2. Gra informatyczno-matematyczna - 

            3. Gra matematyczna - 

            4. Sprawdzian informatyka 2018 - 

            5. Piłka i paletka - 

            6. Smok - 
             

             

            Klasa 7c

            1. Gra Flappy bird - Projekt - 

            2. Gra_łapanie piłki -   

            3. Owocowy zawrót głowy -   

             

             

            Klasa 6c

            1. Dodawanie z jednorożcem - 

            2. Rakieta - 

             

            Klasa 4b

            1. Tęczowe serca - 

             

            Na lekcjach informatyki również uczniowie klas 4 i 6 wykonywali i udoskonalali wiele ciekawych projektów w jęzuku scratch. Poniżej przedstawiamy kilka z nich: 

            1. Kot goni mysz - 

            2. Małpie figle - 

            3. Odbijanie piłeczki - 

            4. Tabliczka mnożenia - 

            5. Tabliczka mnożenia -  

            6. Baletnica - 

             

            A czy wiecie, że w języku sctach możemy też rysować? Oto kilka gotowych projektów:

            1. Rozeta - 

            2. Kwiatek - 

            3. Kafelki - 

            4. Gwiazdy - 

            5. Kwadraty - 

            6. Największy Wspólny Dzielnik (NWD) - 

            7. Najmniejsza Wspolna Wielokrotność (NWW) - 

            8. Zgadnij jaka to liczba - 

             

            Język scratch pozwoli nam na lepszą komunikację z robotami, które zasilają pracownię komputerową.

            Projekty, uczniowie wykonywali pod kierunkiem p. B. Mrozowskiej oraz p. A. Pomykały.

             

            Anna Pomykała